aftokinita-dromos

Στη Βουλή κατατέθηκε η τελική απόφαση της κυβέρνησης σχετικά με το ύψος των τελών κυκλοφορίας που θα κληθούν να πληρώσουν οι πολίτες.

Με τέσσερις διαφορετικές ταχύτητες θα τρέξουν για το 2016 τα τέλη, όπως προκύπτουν από την τροπολογία στο πολυνομοσχέδιο.

Η τροπολογία προβλέπει μειώσεις για τα παλαιότερα οχήματα, επιβολή τελών κυκλοφορίας στα υβριδικά. Τα οχήματα κατηγοριοποιούνται με βάση το έτος ταξινόμησης ως εξής:

Α’ ταξινόμηση στην Ελλάδα έως το 2000, α’ ταξινόμηση 2001-2005 και α’ ταξινόμηση από το 2006 και μετά, ενώ διατηρείται ο διαχωρισμός για επιβατικά αυτοκίνητα τα οποία ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα πρώτη φορά μετά την 1η Νοεμβρίου 2010.

Στις τρεις πρώτες κατηγορίες τα τέλη κυκλοφορίας προσδιορίζονται με βάση τον κυβισμό του αυτοκινήτου και είναι ενιαία για ΙΧ έως 1.357 κ.ε., ενώ στη συνέχεια τα ΙΧ τα οποία πρωτοκυκλοφόρησαν έως το 2000 έχουν μικρότερα τέλη σε σχέση με τα ποιο «νέα».

Για αυτοκίνητα για τα οποία τα τέλη κυκλοφορίας προσδιορίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα η πρώτη κλίμακα στην οποία επιβάλλονται μηδενικά τέλη (0-100 γρ. διοξειδίου) περιορίζεται στα 90 γρ. διοξειδίου και στη συνέχεια, ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων επιβάλλονται τέλη κυκλοφορίας τα οποία κυμαίνονται από 0,9 ευρώ ανά γραμμάριο CO2 έως 3,72 ευρώ.